Το Search Engine Optimization (SEO) ή αλλιώς η Βελτιστοποίηση αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης είναι μια δομημένη μέθοδος μέσω της οποίας βελτιώνεται η κατάταξη μιας ιστοσελίδας στη λίστα οργανικών αποτελεσμάτων (SERP) των μηχανών αναζήτησης για συγκεκριμένες λέξεις ή φράσεις κλειδιά. Σκοπός για κάθε ιστοσελίδα είναι να κατακτήσει την κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης για τις σχετικές λέξεις-κλειδιά, ώστε να προβάλλεται όσο τον δυνατόν περισσότερο και να αυξάνεται η επισκεψιμότητα της.

Χάρη στην εξέλιξη του διαδικτύου και των τεχνολογιών του, οι επιχειρήσεις είναι πλέον σε θέση να μειώσουν το κόστος τους σημαντικά, ενώ τους δίνεται η δυνατότητα να επεκτείνουν τα γεωγραφικά όρια τους. Η «τέχνη» του να είναι συνεχόμενα «ορατή» μια επιχείρηση στο διαδίκτυο ονομάζεται Digital Marketing (Διαδικτυακό Μάρκετινγκ). Το Digital Marketing είναι μια συλλογή από τεχνικές οι οποίες περιλαμβάνουν: την βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization/SEO), την προώθηση μέσω κοινωνικών δικτύων (Social Media Marketing), την προώθηση μέσω των μηχανών αναζήτησης (Search Engine Marketing), την προώθηση μέσω ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου (Email Marketing), κ.α.. Ο συνδυασμός όλων των τεχνικών μαζί είναι απαραίτητος για να παραχθούν βέλτιστα αποτελέσματα.

Recents

76
Designlab - Industrial Design, Space & System Innovation - Athens, Greece
designlab.gr
43
future sound & lighting – Ενοικίαση επαγγελματικού φωτισμού και ήχου. Οργανωση εκδηλωσεων . DJ για εκδηλώσεις.
futuresound.gr
19
Futuroscope Theme Park | Poitiers - France
futuroscope.gr
13
Greveniotis.gr - greveniotis
greveniotis.gr

Social Media Marketing

Social Media Marketing

Τα Social Media δεν αποτελούν πλέον μόνο μια νέα τεχνολογία αλλά ένα κομμάτι της καθημερινότητας του καθενός από εμάς. Είναι οι κινητήριοι μοχλοί, για σημαντικές αλλαγές στη στρατηγική χάραξη του Marketing από τις διοικήσεις των επιχειρήσεων. Αποτελεί αδιάψευστη αλήθεια πως τα Social Media έχουν αλλάξει άρδην τον τρόπο με τον οποίο οι οργανώσεις και οι πελάτες σχετίζονται πλέον μεταξύ τους.

Άμεση συνέπεια του παραπάνω είναι η δημιουργία ενός ξεχωριστού και εξειδικευμένου κλάδου του Marketing, δηλαδή του Social Media Marketing (SMM). Τα Social Media μπορούν να θεωρηθούν πλέον ως το ενδιάμεσο αυτό στοιχείο ενός νέου μείγματος προώθησης προς τις επιχειρήσεις και τους τελικούς καταναλωτές. Συνάμα αποτελούν και μια τεράστια δεξαμενή πληροφοριών για τις προτιμήσεις των καταναλωτών, ακόμη κι εξατομικευμένα. Στοιχεία σαν τα παραπάνω, αλλά και αρκετά επιπρόσθετα, είναι οι λόγοι που το Social Media Marketing αποτελεί ξεχωριστό τμήμα σε κάθε νέα και σοβαρή επιχείρηση που θέλει να προβάλει τη δουλειά της και γνωρίζει ακριβώς το αγοραστικό της κοινό.

Έννοια του Social Media Marketing (SMM)

Το SMM είναι παρακλάδι του διαδικτυακού Marketing με τη χρήση των Social Media. Στόχος είναι η δημιουργία ενδιαφέροντος και μιας επικοινωνίας αμφίδρομης μεταξύ των χρηστών μιας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με ένα συγκεκριμένο brand. Προσπαθεί να δημιουργήσει ένα ελκυστικό περιεχόμενο για τους χρήστες, να τους τραβήξει τη προσοχή αλλά και να τους ενθαρρύνει στον διαμοιρασμό από τον έναν χρήστη στον άλλον. Έτσι το περιεχόμενο χρήζει μεγαλύτερης απήχησης όταν προέρχεται από ένα ξένο πρόσωπο σε σχέση με την επιχείρηση και όταν το πρόσωπο αυτό εκφράζει αξιοπιστία και φερεγγυότητα.

Το νέο αυτό ψηφιακό περιβάλλον δημιουργεί εγγενή προβλήματα στους marketers. Έτσι αντί απλά να μεταδίδουν ευφυή μηνύματα προς τους καταναλωτές, πρέπει να γίνονται αρχικά συλλέκτες πληροφοριών και ερεθισμάτων από τις διαδικτυακές κοινωνίες. Το αδιάφορο κοινό που προθυμοποιείται να καταναλώσει απλά με ένα ευφυές μήνυμα, δεν υπάρχει πια. Το κοινό είναι στοχευμένο και γνωρίζει επακριβώς τι αναζητά. Στο SMM οι Marketers οφείλουν να συμμετέχουν, να οργανώνουν και να προωθούν τα Social Media. Η συζήτηση έχει αντικαταστήσει την απλή μετάδοση διαφημίσεων.

Το πελατοκεντρικό Marketing (είδος του Marketing που έχει στο επίκεντρό του τις ανάγκες του καταναλωτή κι όχι τις πωλήσεις της επιχείρησης) έχει προχωρήσει πλέον αρκετά βήματα παραπέρα. Η ομαδοποίηση των καταναλωτών έχει γίνει πλέον εξατομίκευση του καθένα προσωπικά. Το κέντρο δεν είναι πλέον μόνο ο καταναλωτής σαν οντότητα αλλά οι πραγματικές του ανάγκες αλλά και ο ρόλος που λαμβάνει στη διαμόρφωση της λήψης του τελικού του προϊόντος. Μέσω των Social Media, η αμφίδρομη επικοινωνία είναι ευκολότερη κι έτσι ο καταναλωτής από στείρος δέκτης έχει πλέον μετατραπεί σε διαμορφωτή.

Διαφοροποιήσεις SMM με το Παραδοσιακό Marketing

Ένα συχνό φαινόμενο είναι να δημιουργείται μια σύγχυση μεταξύ των κανόνων που διέπουν το παραδοσιακό Marketing και αυτού που ασχολείται εξ’ ολοκλήρου με τα Social Media. Ομολογουμένως αρκετές βάσεις τους είναι κοινές εφόσον στηρίζονται σε κοινό τελικό σκοπό. Το SMM είναι διαδραστική εφαρμογή του παραδοσιακού Marketing. Δεν παρεμβαίνει απλά τις επιθυμίες των καταναλωτών ώστε να τονώσει την επιθυμία για ένα συγκεκριμένο brand. Λειτουργεί αμφίδρομα και αναζητά το λεγόμενο Feedback για τις απόψεις των καταναλωτών. Αφού τους κάνει μέρος της προώθησης.

Τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που στη σύγχρονη όμως εποχή τα κάνουν λιγότερο αποδοτικά στους τομείς του Marketing. Αντίθετα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν το χαρακτηριστικό της συμμετοχικότητας των χρηστών. Η «επιβολή» του διαφημιστικού μηνύματος προς τους καταναλωτές, στα παραδοσιακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, είναι ένα στοιχείο που πλέον δημιουργεί αποστροφή στον τελικό καταναλωτή. Συνηθέστερα πλέον ο καταναλωτής επιλέγει να αγνοήσει τη διαφήμιση που παρεμβάλει στη ροή του προγράμματός του. Αυτό το γεγονός δημιουργεί «αντι-διαφήμιση» που μόνο αρνητικές επιπτώσεις έχει για το brand. Επίσης, μπορεί να τη παρακολουθήσει χωρίς όμως να σταθεί σε αυτό το μήνυμα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το παραδοσιακό Marketing έχει αποτύχει. Αντίθετα, μέσω του SMM, η διαδικασία προώθησης είναι αρκετά διαφορετική. Η διαδραστικότητα που δημιουργείται ωθεί την επιχείρηση να συνδιαλλαγεί και να συνομιλήσει ακόμα και με τους καταναλωτές της. Το SMM έχει ένα βασικό στοιχείο κι αυτό δεν είναι άλλο από την εξωστρέφεια και την κοινωνικότητα των κοινοτήτων αυτών.

Ένα βήμα ακριβώς παρακάτω δεν είναι μόνο η συνδιαλλαγή με τους πελάτες αλλά και η πιο εις βάθος γνωριμία με τους δυνητικούς πελάτες. Η έννοια του «προφίλ» δηλαδή της διαδικτυακής προσωπικότητας μπορεί να χρησιμοποιηθεί, εκτός από απλούς χρήστες, και από τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Η προσωπική επαφή είναι προ των πυλών και πλέον η αμεσότητα αυτή είναι που τελικά κάνει τους καταναλωτές να αποκτήσουν το αίσθημα της εμπιστοσύνης ως προς το brand κι άρα να καταναλώσουν. Πέρα από τα Social Media, τα blogs είναι ιστότοποι όπου μπορούν μέσα εκεί να εκφραστούν κι απόψεις χωρίς κανένα ίχνος λογοκρισίας. Έτσι το προϊόν ή η υπηρεσία που παρέχει μια επιχείρηση θα αποκτήσει κριτική απ’ ευθείας από τους ίδιους τους καταναλωτές. Αυτό το σημείο είναι άκρως σημαντικό εφόσον η επιχείρηση κερδίζει σε κόστος και σε έσοδα. Δεν χρειάζεται να λανσάρει ένα προϊόν ή να το δει να μπαίνει σε πτωτική φάση στην αγορά, με μικρές πωλήσεις καθώς μπορεί να αφουγκραστεί τις προτιμήσεις και να προβλέψει τη ζήτηση από τα σχόλια των καταναλωτών. Τέλος, μέσω του SMM η διάχυση των πληροφοριών αποκτά τον μέγιστο βαθμό. Η δυνατότητα αναγνώρισης της πηγής από την οποία προέρχεται η πληροφορία είναι στοιχείο άκρως σημαντικό για την αναγνωρισιμότητα του brand.

Η αμεσότητα διάχυσης της πληροφορίας είναι εξίσου τάχιστη με την αμεσότητα απάντησης από την επιχείρηση προς τους καταναλωτές. Έτσι αναπτύσσεται ένα είδος ετεροχρονισμένου διαλόγου που όμως συμβάλει καταλυτικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του brand. Επιπρόσθετα, οι απαντήσεις των χρηστών και τα όποια σχόλια, συγκεντρώνονται και αναλύονται αρκετά γρηγορότερα από το παραδοσιακό Marketing που αναζητά συνεχώς την διεξαγωγή ερευνών αγοράς. Οι μετρήσεις πλέον γίνονται αντικειμενικότερες και η περαιτέρω ανάλυσή τους μπορεί να εξάγει σημαντικά αποτελέσματα για την εξέλιξη του προϊόντος.

Από τους πιο βασικούς λόγους διαφοροποίησής τους είναι τα επίπεδα κόστους που δαπανώνται για το SMM σε σχέση με το παραδοσιακό Marketing. Θα μπορούσαμε σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως ίσως είναι και ο βασικότερος λόγος της τόσο μεγάλης προτίμησης των Marketers προς τα Social Media. Όπως θα αναφερθεί και παρακάτω, η μείωση του κόστους μιας επιχείρησης αποτελεί πρωταγωνιστικό πρόβλημα στην καθημερινότητά της. Τα Social Media είναι δωρεάν και τα μόνο κόστος που έχει το SMM είναι η σύνδεση στο διαδίκτυο (που έτσι κι αλλιώς προϋπάρχει σε κάθε επιχείρηση) και το προσωπικό που ασχολείται με αυτό. Αν αναλογιστεί κανείς τους τρόπους του παραδοσιακού Marketing αλλά και το κόστος δαπάνης όλων αυτών που χρειάζονται για να γίνει γνωστό ένα μήνυμα διαφημιστικής καμπάνιας, τότε η επιλογή του SMM είναι σχεδόν μονόδρομος.

Αν και το παραδοσιακό Marketing συνεχίζει να υπάρχει ενεργά στην καθημερινότητά μας, η αποδοτικότητά του ολοένα και μειώνεται. Στον αντίποδα βρίσκεται το SMM όπου η απόδοση των δαπανών ROI (Return Of Investment: Δείκτης που μετρά την απόδοση μιας επένδυσης), είναι αρκετά υψηλότερη. Ωστόσο, θα ήταν πιο φρόνιμος, τουλάχιστον ακόμα, ένας ιδανικός συνδυασμός μεταξύ των δύο αυτών μεθόδων ώστε τελικά η αποδοτικότητα να φτάσει τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το SMM δεν αναφέρεται σε υπολογιστικά «αναλφάβητους» καταναλωτές αλλά σε όσους κατελάχιστον χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και τα Social Media.

Μειονεκτήματα Χρήσης του SMM

Είναι σαφές πως η προηγούμενη ενότητα ουσιαστικά αποτελεί τον οδηγό για την κατάδειξη των βασικών πλεονεκτημάτων που έχει το SMM έναντι φυσικά του παραδοσιακού. Είναι όλα εκείνα τα στοιχεία που ωθούν τους marketers να το επιλέξουν για τη χάραξη της πολιτικής τους. Φυσικά όμως η οποιαδήποτε στρατηγική ελλοχεύει και κινδύνους και συνεπώς εγγενή μειονεκτήματα.

Αρχικό πρόβλημα θα μπορούσε να είναι ότι το SMM είναι αρκετά δαπανηρό σε χρόνο και απαιτεί τη συνεχή εγρήγορση των στελεχών που ασχολούνται με αυτό. Η καθημερινή επαφή και ενασχόληση είναι που τελικά θα κάνει το SMM την επιχείρησης, πιο αποτελεσματικό. Η επικοινωνία με το κοινό δεν πρέπει να διακόπτεται αλλά να είναι σαν ένας ελάχιστα ετεροχρονισμένος διάλογος, όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Η αμφίδρομη επικοινωνία οφείλει να είναι άμεση αλλιώς το SMM δρα αρνητικά για την επιχείρηση. Επίσης, ο Marketer οφείλει να γνωρίζει και να χειρίζεται κατάλληλα την κάθε ηλεκτρονική κοινότητα ανάλογα με το ύφος της. Πρέπει να επικεντρώνεται και να γνωρίζει τον κατάλληλο χρόνο όπου θα πρέπει να προωθήσει το διαφημιστικό μήνυμα της επιχείρησής του.

Η στοχευμένη δράση σε ένα target group αγοραστικού κοινού μπορεί να αποβεί αρκετά πολύπλοκη από ότι διαφαίνεται εξ΄ αρχής. Η προσέγγιση είναι δύσκολη και η κάθε επιχείρηση οφείλει να χρησιμοποιεί διαφορετικά προφίλ σε διαφορετικά social media ώστε εν κατακλείδι να προσεγγίσει πλήρως το αγοραστικό κοινό που επιθυμεί. Κάτι τέτοιο όμως μπορεί να αποβεί εξαιρετικά δύσκολο κι ίσως να οδηγηθεί στη δημιουργία μοιραίων λαθών αν δεν γίνει ορθή χρήση.

Ακόμη σημαντικό πρόβλημα του SMM που χρήζει σημαντικής προσοχής είναι η διάδοση των πληροφοριών. Αν κι αυτό το στοιχείο έχει ταχθεί στα πλεονεκτήματα του. Ωστόσο, μπορεί να λειτουργήσει κι αρνητικά. Μια λάθος στρατηγική προσέγγιση ή κάποιο λάθος μήνυμα μπορεί τελικά να βλάψει τη φήμη της επιχείρησης. Τα «κακά» νέα μπορούν να διαδοθούν εξίσου γρήγορα με τα καλά, μόνο που το αποτέλεσμα το αρνητικό είναι πολλαπλασιαστικά μεγαλύτερο. Τα πιθανά αρνητικά σχόλια από χρήστες ή/και ακόμη από ανταγωνιστές μπορούν να βλάψουν ανεπανόρθωτα την εικόνα της επιχείρησης.

Τέλος έχουμε το στοιχείο πως η αποτελεσματικότητα του παραδοσιακού Marketing με το SMM μπορεί να είναι στα ίδια επίπεδα, σε συγκεκριμένα είδη επιχειρήσεων (αυτοκίνητα πολυτελείας BMW). Έτσι είδη πολυτελείας ή εξειδικευμένο αγοραστικό κοινό ίσως τελικά να αποδίδουν το ίδιο, και με τις δύο αυτές μεθόδους.

Στρατηγική χρήσης του SMM

Όπως κάθε πρακτική Marketing έτσι κι αυτή, του SMM, οφείλει να θέσει συγκεκριμένους στόχους που τελικά θα επιδιώξει να τους υλοποιήσει. Οι σημαντικότεροι στόχοι που τελικά έχει κάθε επιχείρηση, είναι οι εξής:

  • Αύξηση Εσόδων
  • Μείωση Κόστους/ Δαπανών
  • Αύξηση ικανοποίησης Πελάτη
  •  

    Ένα SMM πλάνο, πριν την έναρξη του, οφείλει να θέσει τους κύριους στόχους που έχει και που θα επιδιώξει να επιτύχει. Τα μέσα για την επίτευξη των παραπάνω στόχων μπορεί να έχουν και ενδιάμεσα στάδια, όπως την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας τους, την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand της επιχείρησης ή και ακόμα την αύξηση των πωλήσεων της.

    Οι στόχοι των Social Media οφείλουν να καθοριστούν βάσει των παρακάτω αρχών:

  • Specific
  • Measurable
  • Attainable
  • Realistic
  • Timely
  •  

    Τα παραπάνω στοιχεία είναι τα εχέγγυα πως οι διευθυντές Marketing θα μπορέσουν τελικώς να επιτύχουν τους στόχους που έχουν θέσει. Σε αντίθετη περίπτωση το έργο τους θα καταστεί αρκετά δύσκολο.

    Βασική αρμοδιότητα των Social Media, ως όπλο στη φαρέτρα των Marketers είναι να εστιάσουν την προσοχή των καταναλωτών στα προϊόντα της επιχείρησης. Το λεγόμενο Engagement (δέσμευση) της επιχείρησης με τους καταναλωτές αυξάνει το επίπεδο συμμετοχής και αλληλεπίδρασης. Αύξηση της οικειότητας θα επιφέρει επιρροή προς τους καταναλωτές με το πέρας του χρόνου. Για την επιχείρηση, το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι ο καταναλωτής είτε να αγοράσει το προϊόν είτε να το συστήσει σε έναν φίλο. Τα τέσσερα στοιχεία: 1) Επικοινωνία, 2) Συνεργασία, 3) Εκπαίδευση και 4) Ψυχαγωγία είναι τα μέσα εκείνα όπου το SMM τραβά την προσοχή του καταναλωτή.

    Εφόσον ο πελάτης μπορεί να συμμετέχει ενεργά στο εσωτερικό της επιχείρησης, οι Μarketers οφείλουν να βρουν τα μέσα που θα του κερδίσουν το ενδιαφέρον και τελικώς να ασχοληθεί με τη διερεύνηση του προϊόντος. Οι τρόποι μπορεί να είναι online ψηφοφορίες αλλά κι άλλα διαδραστικά παιχνίδια που δίνουν στον πελάτη την αίσθηση της ιδιοκτησίας και της συμμετοχής. Η ευκαιρία που έχουν οι χρήστες να παρακολουθούν συζητήσεις κι απόψεις άλλων χρηστών του ίδιου προϊόντος, δίνει την προσδοκία στην επιχείρηση για την απόκτηση νέων πελατών. Είναι αρκετά πιο πιθανό, οι καταναλωτές, να μιλήσουν για επιχειρήσεις, εάν οι ίδιοι πρώτα νιώθουν ότι γνωρίζουν αρκετά για τα προϊόντα τους.

    Μια ενδιαφέρουσα επίσης τακτική είναι όταν η επιχείρηση δίνει τη δυνατότητα της αποκλειστικότητας σε συγκεκριμένους πελάτες ή σε target group πελατών που την ενδιαφέρουν. Έτσι θα τους δοθεί το αίσθημα της διαφορετικότητας κι άρα της αυτόματης διάδοσης του brand της επιχείρησης. Έτσι θα είναι ευκολότερη η περαιτέρω διαφήμιση των προϊόντων που διατίθενται αποκλειστικά μόνο σε αυτούς με τελικό σκοπό να τα αναζητήσουν κι άλλοι εν δυνάμει πελάτες προκειμένω να νιώσουν το ακριβώς ίδιο συναίσθημα. (βλ. Apple) Η παραπάνω τακτική είναι που ωθεί και στη δημιουργία των trends (τάση) που στόχο έχουν, εκτός από το βραχυπρόθεσμο κέρδος, τη δημιουργία καλύτερης εικόνας ενός brand ή/και μιας επιχείρησης.

    Κλείνοντας λοιπόν, συνοπτικά μπορεί να αναφερθεί πως όταν μια επιχείρηση χρησιμοποιεί το SMM μπορεί να επιτύχει διάφορους στόχους όπως:

  • Αύξηση Πελατολογίου
  • Αύξηση Μεριδίου Αγοράς
  • Δημιουργία νέου μεριδίου αγοράς
  • Δημιουργία νέου πελατολογίου και διακράτηση του ήδη υπάρχοντος
  • Δημιουργία φήμης και απόδοση αξίας στο brand
  • Αύξηση του ROI του Marketing με αυτόματη μείωση του κόστους
  • Συμμετοχή καταναλωτών στις δράσεις του κοινωνικού εταιρικού προφίλ της επιχείρησης
  • Δημιουργία διαύλων επικοινωνίας με καταναλωτές
  • Αύξηση εσόδων μέσω αύξησης πωλήσεων
  •  

    Όλα τα παραπάνω είναι κινητήριες δυνάμεις για να επιλέξει η διοίκηση μιας επιχείρησης την προβολή μέσω του SMM.

    Seocheck.gr - Υπηρεσίες Ψηφιακού Μάρκετινγκ

    Οι ειδικοί στη βελτιστοποίηση της κατάταξης του ιστότοπού σας στις μηχανές αναζήτησης (SEO) και στην αύξηση της επισκεψιμότητας μέσω Digital Marketing.

    SEO

    Η τεχνική του Search Engine Optimization είναι μια συνεχής διαδικασία βελτίωσης της προβολής μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης, μέσω των «οργανικών» αποτελεσμάτων αναζήτησης. Σκοπός για κάθε ιστοσελίδα είναι να κατακτήσει την κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης για τις σχετικές λέξεις-κλειδιά, ώστε να προβάλλεται όσο τον δυνατόν περισσότερο και να αυξάνεται η επισκεψιμότητα της.

    SEM

    Ο στόχος του SEM (Search Engine Marketing) είναι να πετύχει την υψηλότερη δυνατή ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης, για αναζητήσεις που έχουν σχέση με την εταιρεία ή το προϊόν/υπηρεσία. Πλέον, έχει επικρατήσει ότι ο όρος Search engine marketing είναι συναφής με την μέθοδο Pay-Per-Click (PPC), δηλαδή πληρωμένη διαφήμιση μέσω των μηχανών αναζήτησης (π.χ. Google Adwords), καθώς και με την πληρωμένη διαφήμιση μέσω των κοινωνικών δικτύων (π.χ. Facebook Ads).

    Email Marketing

    Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (E-mail) είναι μία από τις εφαρμογές που χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους χρήστες. Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συνίσταται στην αποστολή ενός διαφημιστικού ή μη διαφημιστικού μηνύματος, με βάση τις διευθύνσεις που συλλέγονται απευθείας ή διατίθενται σε λίστες από τρίτους. Η συλλογή και η διαχείριση των βάσεων δεδομένων αποτελούν σήμερα μείζον θέμα για το διαφημιστή.

    Mobile Marketing

    Το μάρκετινγκ μέσω κινητών συσκευών (mobile marketing) έχει εξελιχθεί ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, χάρη στα νέα γρήγορα πρωτόκολλα μεταφοράς δεδομένων (4G, 3G, GPRS κ.λπ.) που μετατρέπουν το κινητό τηλέφωνο σε πραγματικό σταθμό πολλαπλών λειτουργιών. Αν και η λειτουργία του «τηλεφώνου» παραμένει η βασική, ενσωματώνονται και νέες υπηρεσίες, όπως mobile εφαρμογές, voice mail, οι πύλες WAP, η φορητή τηλεόραση κ.λπ.

    Social Media

    Το μάρκετινγκ μέσω των κοινωνικών δικτύων αποτελεί μια μορφή μάρκετινγκ, η οποία περιλαμβάνει την αξιοποίηση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης με σκοπό την επιρροή της αντίληψης των καταναλωτών, ώστε να πειστούν πως τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες μιας εταιρίας είναι πολύτιμες. Σε αυτό το είδος μάρκετινγκ χρησιμοποιούνται ως κανάλια επικοινωνίας όλα τα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωστά ως Web 2.0. Τέτοια είναι το Facebook, Google+, Twitter, Linkedin (Social networking), Digg και Reddit (Social news), Delicious και Stumbleuppon (Social bookmarking), Pinterest, Instagram και Flickr (Photo sharing), YouTube και Vimeo (Video sharing) και μεγάλα blogs με πολλούς αρθογράφους. Ο καθένας από τους παραπάνω δικτυακούς τόπους είναι στη πραγματικότητα ένας μικρόκοσμος, μια διαδικτυακή κοινότητα χρηστών.


    40,000+ sites έχουν αναλυθεί από το Seocheck.gr

    Υπάρχουν πολλοί που έχουν εμπιστευτεί το Seocheck.gr και βελτίωσαν τη θέση τους στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης αλλά και την επισκεψιμότητα τους χάρη στις συστάσεις μας